april 06, 2011

Årsrapport 2010

Lindabs årsrapport 2010 har blitt publisert.

Lindab har i dag publisert sin årsrapport 2010. Den er også tilgjengelig på selskapets hjemmeside, www.lindabgroup.com.

I innledningen av konsernsjefens forord, sier Lindabs konsernsjef David Brodetsky at 2010 "har definitivt vært et skritt i riktig retning. Vi har gjort mange gode ting som har styrket vår posisjon og som vil gjøre oss i stand til å ta fordel av utviklingen på lang sikt."

"Vi vil dra nytte av vår tidlige beslutning om ikke å avslutte noen markeder. Når etterspørselen tar seg opp bør vi raskt kunne utnytte fremgangen", fortsetter han. "Vi har konsolidert vår produksjon, og har nå en bedret produksjon, særlig ved å øke vår tilstedeværelse i viktige vekstmarkeder som Russland."

President og Konsernsjef David Brodetsky konkluderer med et fremtidsrettet utsagn for 2011:

"Vi forventer at 2011 blir et år med vekst, men veksten vil være begrenset i yrkesbyggsegmentet. Vi fortsetter å fokusere på kostnadskontroll, men det viktigste er at vi gjennomfører salgsaktiviteter og andre tiltak i tråd med vår oppdaterte strategi."